HonseNox

HonseNox


#1 2009-07-08 03:40:18

CallanBrood

Administrator

Zarejestrowany: 2009-07-05
Posty: 10
Punktów :   

Leksykon

Całość została opracowana przez COVICA (Council of Vampyre International Community Affairs). Wiedza ta opiera się o podziemny język, który posiada własny zasób słownictwa i wyrażeń. Wielu wyrażeniom towarzyszą specyficzne gesty, które mogą być charakterystyczne wyłącznie dla danej tradycji, podczas gdy inne są powszechnie stosowane. Nie jest to jednak definitywnie przyjęty słownik mowy wampirycznej, gdyż stworzenie kompletnego źródła jest wręcz niemożliwe.

Altar:
To zwykle określenie konkubiny, której kształcenie wynika z jej dalszego powołania. Jej zadaniem będzie służyć kaście kapłanów w celu utrzymywania ich równowagi energetycznej. Siedzą one w centrum kręgu rytualnego, bardzo często asystując kapłanom podczas magicznych czynności.

Atak wampira psychicznego (ang. Psychic Vampire Attack):
Niepowołane ssanie energii witalnej bez uprzedniego poinformowania dawcy energii.

Ardetha tzw. wampir uczyniony:
Wampir obudzony przez wampira poprzez rytuał. To rzadki dar przemieniania innych w wampiry.
Bestia (ang. The Beast):
Także znane jako "smok", "ciemna strona" lub "cień". To wiodąca, instynktowna i zwierzęca strona wampira. Według tradycji, bestia widziana jest tylko jako część bycia wampirem, która być może określa jego osobowość. Nauczenie się panowania nad bestią prowadzi do uzyskania równowagi w życiu wampirycznym.

Biały Łabędź (ang. White Swan):
Ktoś, kto w sposób negatywny, antagonistyczny odnosi się do sceny wampirycznej będąc jednak członkiem sceny gotyckiej.

Calmae:
Określenie osobników, którzy zostali wtajemniczeni i ogarnęli wiedzę Black Veil, a także Leksykonu i znane są im inne szczegóły wampirycznej wspólnoty.

Chi:
Chi jest chińskim określeniem energii życiowej. Często jest to odniesienie do siły witalnej. Chi jest właściwą bio-elektryczną energią, która przepływa przez nasze ciała na określonym poziomie. Wampiry energetyczne i psi-wampiry wierzą, że mogą manipulować Chi i karmić się nim w miarę potrzeb. Wampiry pijące krew żywią się Chi połowicznie, gdyż wierzą, że w pewnym stopniu zawiera się ona także w krwi.

Czarny Łabędź (ang. Black Swan):
Kochanek lub przyjaciel nie będący wampirem, który nie czuje potrzeby stania się sanguinarianinem (pijącym krew), a który mimo to odczuwa pociąg w stosunku do wampirów. Bardzo często pojawiają się pośród wampirów i zazwyczaj rozumieją ich tryb życia.

Czarny Woal (ang. Black Veil):
Termin związany z Sanguinarium. Forma języka i kodu akceptowanego przez większość klanów. Czarny Woal wzmaga respekt pośród członków sceny wampirycznej różniącej się tradycjami. Skłania wampiry by były wrażliwe i skryte. Czasami Black Veil pojawia się pod nazwą Trzynastu Reguł Wspólnoty.

Dhampyri:
Urodzenie ze świadomością swej odmienności. Stan ten jest niezmiernie rzadki, zaś wielu kończy jako samotnicy, nie potrafiący odnaleźć swego miejsca, jeśli nie są wychowywani przez wampirycznych rodziców.

Dawca (ang. Donor):
Ktoś, kto dzieli się krwią bądź energią z własnej woli. Wielu dawców związanych jest z wampirami w sposób emocjonalny. Dawcy są wówczas monogamiczni oddając się psychicznie, jak i fizycznie jednemu wampirowi.

Długa Noc (ang. The Long Night):

Festiwal Przesilenie Zimowego.

Festiwal Niekończącej się Nocy (ang. Endless Night Festival):

Odbywający się każdego roku, organizowany przez klan Sabretooth, jest największym spotkaniem wampirów w Północnej Ameryce. Zazwyczaj odbywa się w Nowym Jorku lub Nowym Orleanie w weekend najbliższy Halloween.

Fetyszysta krwi (ang. Blood-fetishist):
Osoba, którą podnieca widok, zapach lub smak krwi. Niekiedy towarzyszą mu głębsze praktyki erotyczne, także sadyzm i masochizm. Ludzie ci nie odczuwają jednak potrzeby spożywania krwi.

Gra krwi ew. krwawa gra (ang. Bloodplay):
Zabieg podobny do upuszczania krwi, jednak ma ona zastosowanie podczas gier miłosnych. Może także odnosić się do więzi krwi lub rytualnego upuszczania krwi.

Głód (ang. The Hunger):
Pragnienie karmienia, często identyfikowany z Pragnieniem. Jest to doznanie tak fizyczne, jak i psychiczne.

Grota (ang. Grotto):
Termin określający obszar geograficzny, na którym zamieszkuje lokalna populacja wampirów.

Haematodipsia:
Ostra forma podniecenia erotycznego spowodowanego widokiem, zapachem lub smakiem krwi.

Haematomania:
Silny, psychiczny pociąg do krwi, jej potrzeba.

Haematophilia:
Forma podniecenia erotycznego spowodowanego widokiem, zapachem lub smakiem krwi.

Im Kheperu:
Rytualny zabieg wprowadzenia nowego członka do społeczeństwa wampirycznego. Jest to dzień święty, który odbywa się w tym samym czasie, co pogański festiwal Samhain. Jako festiwal, Im Kheperu otwiera Ciemną Stronę Roku, kiedy to siły potęgują się.

Im Sekhemu:
Podwojenie mocy. Także dzień święty związany z pogańskim festiwalem Beltaine. Zapoczątkowuje Jasną Stronę Roku.

Inkubus oraz Sukubus (łac. Incubus / Succubus):
Formy wampira żywiącego się energią podczas stosunku płciowego. średniowieczny folklor opisuje Sukubusa jako kobietę-demona, która często pojawiała się w snach męż;czyzn uwodząc ich. Inkubus jest jej męskim odpowiednikiem. Ojciec Sinistrari, włoski mnich z XIV wieku, poświęcił im długie dzieło literackie.

Krwawe bary (ang. Bloodbars):
Podziemne wampiryczne oazy, gdzie wstęp mają jedynie członkowie. Przyjmuje się, że serwowana jest tam krew, uzyskiwana od życzliwych znajomych.

Klan wyznawców Kaina (ang. Cainites):
Polecenie lub gest sugerujący, ze ojcem wampirów był Kain. To wierzenie wpływa w znaczny sposób na wampiry. Wampiry Cainites nalegają w sporach, iż ich tradycja była pierwszą i jedynie zapożyczoną z systemu Białego Wilka. Generalnie wierzenie to powstało w oparciu o historię, iż Kain był pierwszym mordercą, któremu Bóg nakazał tułaczkę, przeklinając go i czyniąc nieśmiertelnym. Istnieje tradycja łącząca Lilith z Kainem, która również zaczerpnięta została z systemu Białego Wilka. Wampiry te piją krew, ale uzupełniająca jest dla nich energia.

Kieł Wilka (łac. Caninus Lupus):
Niektórzy uważają takową tradycję za wywodzącą się z szamanizmu, inni zaś za coś całkowicie nie związanego z wampiryzmem. To ktoś, kto stara się rozwijać strefę bestii w oparciu o wyjątkowość istoty wilka.

Kliniczny wampiryzm(ang. Clinical Vampirism):
Stan psychiki, podobny syndromowi Renfielda, kiedy nie-wampiryczna osoba wykazuje pragnienie picia krwi. Bardzo często prowadzi to do zaspakajania się własną krwią, a ludzie z tą przypadłością mają ciała pokryte bliznami. Niekiedy w celu zdobycia krwi posuwają się do ataku na inne jednostki. Podobnym stanem jest niedawno nazwana przypadłość patologiczna SMS (czyli Self-Mutilation Syndrome), a cierpiący na nią przede wszystkim młodzi ludzie, nacinają swoje ciało i patrzą jak krwawi.

Karmienie (ang. Feeding):
Akt spoż;ywania krwi, siły życiowej lub witalnej pochodzącej od zwierzęcia, osoby lub z innego źródła.

Kali:
Spragniona krwi bogini hinduska, która postrzegana jest jako boginię wampiryzmu. To ciemnoskóra kobieta z ociekającym krwią językiem oraz mocno zaznaczonymi kłami. Zazwyczaj przywdziewa naszyjnik z ludzkich dłoni oraz spódniczkę z ludzkich ramion. Jej towarzyszem jest bóg Shiva.

Legenda lub wiedza tajemna (ang. Cabal):
Rodzaj legend powszechnych pośród sanguinarian. Wielu wierzy w ich istnienie, opisujących m.in. istnienie krwawych barów.

Livestyler lub Fashion Vampyre:
Osoba przejmująca styl wampiryczny ze względów czysto estetycznych, na który składa się m.in. strój, kontakty osobiste oraz muzyka.

Lilitu / Lilian/ Lilithian:
Dzieci Lilith. Ich ideologia związana jest z wierzeniem, że Lilith zapoczątkowała rasę wampiryczną. Tradycja hebrajska mówi o Lilith, jako o pierwszej żonie Adama, którą Bóg przeklął skazując na głód krwi. Ta zaś zrodziła demoniczne dzieci nocy - wampiry. Według Izraelitów jej potomstwo karmiło się krwią dzieci lub młodych mężczyzn. Zazwyczaj przedstawiana jest jako piękna naga kobieta, o długich rozwianych włosach, u stóp której leżą martwe ptaki.

Łowca (ang. Hunter):
Ktoś, kto poluje, grozi bądź próbuje skrzywdzić członków społeczeństwa wampirycznego.

Magnus:
Gospodarz wampirycznego klanu.

Mowa wampiryczna (ang. Vampyrespeak):
Znana jako ?język sanguine?. To wampiryczny język obejmujący żargon, specyficzne symbole a także runy.

Nomaj:
Wampiryczny mistyk, astrolog bądź mag.

Nephilim:
Szeroko znane wierzenie, ż;e wampiry są potomkami Nephilimów. Nephilimowie to istoty zrodzone z aniołów, o czym świadczy Enoch I, księga wykluczona z Biblii we wczesnych stadiach jej kanonizacji.

Przebudzenie (ang. Awakening):
Następuje, gdy dochodzi do przebudzenia utajonej natury wampirycznej. Zazwyczaj następuje to podczas dojrzewania płciowego lub tuż po. Istnieją jednak przypadki, kiedy proces ten trwa wiele lat. Przechodzący przebudzenie, przechodzą poważne zmiany osobowości. Niekiedy występuje tzw. światłowstręt lub zwiększenie wrażliwości na światło dzienne, wzrastająca afirmacja nocy i ciemności, zmiana trybu życia na nocny, doświadczanie pierwszych symptomów łaknienia. Wielu odczuwa osamotnienie i wyobcowanie, dystans wobec rodziny i bliskich.

Przeobrażanie się (ang. Turning):
Proces pokrewny przebudzeniu i stawaniu się, który jest aktem przyjmowania wampiryzmu i rozpoczynania życia jako istota wampiryczna.

Pijący krew (ang. Blood-drinker):
Każdy kto pije, bez względu na motywy.

Potrzeba (ang. The Need):
Potrzeba karmienia podczas występowania Głodu.

Pragnienie (ang. The Thirst):
Pożądanie, potrzeba krwi lub energii związana z Głodem.

Prana:
Podobnie jak Chi to forma życiowej energii. To hinduski termin związany z oddechem, a także życiem.

Przystań (ang. Haven):
Wampiryczny klub nocny lub miejsce spotkań. Często postrzegana jako miejsce święte lub z czasem poświęcone.

Sangomancy:
Forma magii zawierająca konieczność używania krwi i magii chaosu.

Sanguinarianin (ang. Sanguinarian):
Określenie zaczerpnięte z łaciny oznaczające "głód krwi". To wampir odczuwający potrzebę żywienia się krwią.

Setianie:
Wampiry wierzące w ich genealogiczne pochodzenie od egipskiego boga Seta, który według egiptologów nie był bogiem, a kapłanem, który stworzył kult odrodzenia i śmierci.

Siła wampiryczna (ang. Vampyrecrafte):
Magia praktykowana przez wampiry. Wiele wampirów wyznaje religię neopogańską oraz związany z nią obrządek magiczny.

Sigil:
Symbol właściwy danemu klanowi oraz jego członkom.

Smok (ang. The Dragon):
Właściwa natura wampira interpretowana jako esencjonalny ogień. W wielu tradycjach wierzy się, że to za jego sprawą wampir odczuwa głód i pragnienie.

Starożytni (ang. Ancients):
To powszechne określenie odnoszące się do starożytnych bóstw i mitycznych postaci takich jak Lilith, Set, Starożytni Bogowie Wampiryczni, etc.

Stawanie się (ang. Becoming):
Proces pokrewny przebudzeniu, który jest aktem przyjmowania wampiryzmu. Może odbywać się poprzez wymianę krwi lub energii.

światło przewodnie (ang. Beacon):
Uczucie lub rodzaj energii generowane przez wampiry. Istnieje w celu zainteresowania sobą innych wampirów tak, by być może zainicjować proces przebudzenia.

Upuszczanie krwi (ang. Bloodletting):
Fizyczny akt nacięcia lub nakłucia ciała w celu uzyskania krwi. Częsty podczas gier miłosnych i karmienia.

Wampir energetyczny (ang. Energy Vampyre):
Wampir, jednostka żywiąca się energią życiową innych. Wiele wampirów energetycznych żywi się Chi. Niekiedy postrzegane jako forma psi-wampira.

Wampiry psychiczny tzw. psi (ang. Psychic Vampyre):
Wampir ten żywi się energią psychiczną otaczających go ludzi, istot itp. Niekiedy wampiry te nie są świadome swej siły i możliwości nie zdając sobie sprawy z bólu sprawianego tym, od których czerpią energię. To także wampir wysysając energię emocjonalną nie dając nic w zamian, czyniąc drugą osobę zmęczoną, przygnębioną i pozbawioną energii.

Wampir rzeczywisty (ang. Real Vampire):
Sanguinarianin, wampir psi lub energetyczny. To wampir posiadający naturalne zdolności wampiryczne takie, jak potrzeba krwi lub życiowej energii, wzmożona wrażliwość emocjonalna, wrażliwość na światło, nocny tryb życia, wzmożone zdolności samouzdrowienia. Wampiry rzeczywiste nie przyjmują postaci nietoperza lub małych gryzoni. Nie mogą latać ani zmartwychwstać. Nie są także nieśmiertelne.

Wampiryzm seksualny (ang. Sexual Vampirism):
Forma wampiryzmu psychicznego, kiedy żywienie odbywa się za sprawą; energii seksualnej.

Wampir utajony tzw. Klavasi (ang. Latent Vampyre):
Ktoś z naturą wampiryczną, która jeszcze nie ujawniła się. W niewiedzy oczekiwać może przebudzenia lub przemiany.

Wykluczony lub Sin Nomine (łac. Sin Nomine):
Wampir wyrzucony z klanu wampirycznego.

Więź krwi (ang. Blood Bond):
Rytuał przywiązania lub odzwierciedlenia wampirycznego małżeństwa.

Autor, bądź tłumacz, nieznany

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.total-wrestling.pun.pl www.pokemongra.pun.pl www.animanci.pun.pl www.nc10.pun.pl www.xnarutoxshippudenx.pun.pl